Nieuw fietsavontuur gaat bijna van start

2 augustus 2023 - Vlaardingen, Nederland

Hallo beste volgers,

Het is een tijdje stil geweest op mijn reisblog. Mijn laatste berichtje is van 4 september 2022 zag ik net. Dat was een laatste verslag van mijn fietsreis door Duitsland. Dat het stil is geweest op mijn blog betekend niet dat ik ook stil heb gezeten. Integendeel. Hoewel ik in de eerste maanden van het jaar wat minder actief ben geweest, heb ik dat inmiddels wel weer goed gemaakt. Januari, februari en maart waren koude natte maanden. Kou houdt me niet binnen maar regen wel...en het regende vaak. Daarbij had ik ook last van pijn in mijn nek waardoor ik wat voorzichtig was en slapen op een opblaasmatje niet heel verstandig vond. Gelukkig vond ik een fysio die me van mijn pijntjes afhielp en durfde ik weer lekker op pad te gaan.

In april liep ik de "Walk of Wisdom". Een pelgrimstocht van bijna 100 km in en rond Nijmegen. Met volle bepakking 5 dagen op pad. Wandelen is ook een fijne manier om de omgeving te verkennen. Die week erop heb ik een rondje door Nederland gefietst. Het weer was geweldig. Eind mei begin juni heb ik een fietsreisje door de Ardennen en de Eifel gemaakt. Ook een leuke tocht maar allemaal niet zo heel spectaculair. Niet spectaculair genoeg om een blog bij te houden, vond ik.

Maar nu dus weer een blog en dat betekend dat er dus weer een blogwaardige reis aan zit te komen. Momenteel ben ik hem aan het voorbereiden. Mijn uitrusting heb ik natuurlijk snel bij elkaar gezocht want eigenlijk staan mijn tassen altijd klaar om weg te gaan. Mijn fiets heb ik even nagekeken. Cassette en ketting vervangen, banden waren nog oke en de remblokjes heb ik ook vervangen want in het land waar ik ga fietsen, moet ik kunnen vertrouwen op goed werkende remmen. Bij de fietsenmaker heb ik een grote fietsdoos gehaald om mijn fiets te verpakken voor in het vliegtuig. De route is nog niet helemaal af maar ik heb nog een week voordat ik vertrek dus dat komt wel goed.

En ja, waar gaat mijn volgende reis naartoe? Misschien heb je het al gelezen in de adresbalk en heeft reislogger het verklapt. Ik ga naar het land waar de lucht echt blauw is en het gras echt groen. Het land van de fjorden, bergen en uitgestrekte landschappen. Het land waar je na iedere bocht een wauw moment hebt, waar je vrij mag kamperen en kan zwemmen in helderblauwe meren.  Het is nog steeds mijn nummer 1 fietsvakantieland....Ik ga weer naar Noorwegen. Ook dit keer ga ik weer alleen op reis maar hopelijk springen jullie weer achterop en volgen mij via de blog.

Groeten en tot snel,

Audrey

1. Helen:
    2 augustus 2023
    Hoi Audrey. Leuk, weer een blog vanuit Noorwegen! Ik volg je vanaf mijn luie sofa. Veel plezier nog met het plannen en succes met de eerste fietskilometers.
  2. Tante Leni:
    3 augustus 2023
    Oh, heerlijk weer een blog, kan ik weer genieten van je avonturen en reisverslag. Nog even plannen en dan ga je op pad! En het wordt weer mooi weer dus genieten maar.
  3. Frits:
    Hey Audrey,
    Succes met het fietsen in Noorwegen en ik kijk uit naar je blogs!
  4. Andries Koertse:
    3 augustus 2023
    Eindelijk weer een berichtje van je, ik maakte al zorgen dat er wat aan de hand was.
    Ik kijk nu al uit naar je reis verslagen.
  5. Heleen:
    4 augustus 2023
    Ohh naar Noorwegen 🥰 Heel mooi. Elke bocht een nieuwe ansichtkaart.
  6. Fokko Dam:
    5 augustus 2023
    Veel plezier Audrey,

Onze buren zijn net terug van Noorwegen. Ook Noorwegen fans......maar hadden nog nooit zoveel regen gehad....Dus ik verwacht dat het meeste is gevallen en dat het net als hier ook wat droger wordt :) Succes !
  7. Maria:
    6 augustus 2023
    Fijn dat de Fysio je nek weer in orde heeft gemaakt waardoor wij kunnen genieten van jou op handen zijnde reis door Noorwegen.
    Veel plezier met de voorbereidingen .... Take care
  8. Ralph Lammertink:
    6 augustus 2023
    Noorwegen is altijd een goede keuze, ben er net in juni/juli geweest. In drie weken het zuidwesten per fiets verkend. Wat is je plan?
  9. Audrey:
    11 augustus 2023
    Vanaf Oslo naar het westen (hardangervidda, rallarvegen) Dan noordwaarts (jotunheimen, , dovrefjell) tot Trondheim. Vervolgens zuid oost (Hedmark)terug naar oslo
  10. Jeanette Kuypers:
    6 augustus 2023
    Via tante Maria spring ik graag weer achterop, succes met je voorbereidingen, maar vooral veel plezier tijdens je reis ❣️
  11. Tante Elly Dullemans:
    8 augustus 2023
    Hè…gelukkig…gezondheid moet goed zijn bij zo’n lange reis naar dat prachtige land. Veel succes met voorbereidingen en dan hup in de startblokken….we reizen mee!
    Liefs tante Elly