Een nieuw avontuur naar een onbekend land

21 april 2022 - Vlaardingen, Nederland

Beste volgers,

Het is alweer enige tijd geleden dat ik een  verhaaltje van mijn avonturen heb geplaatst op mijn blog. Half september 2021 om precies te zijn. Toen was ik net terug van een fietsreis naar Zwitserland.  Het is niet zo dat ik na die tijd op non-actief heb gestaan hoor. Zo ben ik regelmatig een lang weekend wezen fietsen in Nederland. Ja, zelfs in de winter periode. Hoewel afgelopen winter niet heel streng was, kon het 'snachts toch behoorlijk koud zijn. Wakker worden met vorst op de tent is op zich ook avontuurlijk. Op mijn YouTube kanaal zijn enkele van deze mini avonturen in Nederland te zien. Ook heb ik in april het Krijtlandpad gelopen. Een zeer mooie en afwisselende tocht door zuid Limburg. Ik had geweldig mooi weer en het wandelen beviel mij goed. 5 dagen met rugzak en tent en totaal 100 km afgelegd. Het rugzaklopen wil ik vaker gaan doen.

Maar nu sta ik op het punt om groter avontuur aan te gaan. Vandaar dat ik weer mijn blog oppak. Ik ga op fietsvakantie naar.....? Ik hou het nog even geheim. Ik ga eerst iets vertellen over het land wat ik dit keer ga verkennen.

Het land, of eigenlijk landje ligt in Europa en is qua oppervlakte niet groter dan Belgie. Er wonen slechts 3 miljoen mensen. Ze spreken hun eigen taal en ik betwijfel of de bevolking engels spreekt. Communiseren zal een uitdaging worden! Ik ben nooit eerder in dit land geweest maar tijdens een van mijn voorgaande reizen heb ik wel vlakbij de grens gestaan. Hebben jullie al enig idee waar ik naartoe ga?

Het land wordt gezien als het meest mysterieuze land van Europa (volgens de ANWB).  Dat komt enerzijds door zijn geïsoleerde ligging, de jarenlange communistische dictatuur en anderzijds door de chaotische jaren na de ineenstorting van datzelfde communisme in 1990-1991. Het land staat bekend om de armoede maar ook om de gastvrijheid van de bevolking. Nu zal er toch wel iets gaan dagen denk ik.... En als ik dan ook nog zeg: Wie is de Mol? kan ik het wel verklappen.

Jawel, ik ga naar Albanie!

Hoe meer ik over dit landje in de Balkan las, hoe enthousiaster ik werd. De afgelopen jaren wordt Albanie steeds populairder als vakantie bestemming. En terecht want ik lees over prachtige natuur en landschappen, antieke Griekse steden, kastelen en ruines van forten. Maar ook heerlijk eten en de koffie cultuur. De wegen zijn wel bar slecht maar daar wordt hard aan gewerkt om dit te verbeteren. Ik hoop niet al te hard want ik hou wel van een gravelweggetje door berggebieden.  Maar ik zal het allemaal gaan zien. Ik ga het onbekende land ontdekken en zal verslag doen in mijn blog.

Reizen jullie weer met mij mee?

Groeten Audrey

1. Mario Es:
    Veel plezier Audrey.

Maar wanneer vertrek je?

Mario
  2. Maria:
    21 april 2022
    Dat klinkt veelbelovend, wij reizen graag met je mee.
    Veel fiets plezier.
    Tante Maria
  3. Heleen:
    21 april 2022
    Ik wil graag met je mee.. Veel plezier
  4. Andries Koertse:
    22 april 2022
    Fijn om weer iets van je te horen.
    Het nieuwe avontuur zie erg naar uit.
    Hoop snel te horen wanneer je gaat.

Met een fietsende groet:Andries
  5. Tante Elly Dullemans:
    22 april 2022
    Avontuur naar voor velen onbekend land. Vrienden van mij zijn er met de camper geweest en spreken over zeer gastvrije mensen, dus…..op weg. Veel plezier en liefs
  6. Helen:
    22 april 2022
    Leuk, weer nieuwe reisverhalen! Ik volg je weer en wens je een fijne vakantie!
  7. Fokko Dam:
    22 april 2022
    Ik ben benieuwd Audrey. Veel plezier bij de voorbereiding en uitvoering. Klinkt weer gaaf. En idd wanneer?
    Groeten Fokko.
  8. Fleur Van der Hoeven:
    22 april 2022
    Wij gaan mee! Veel plezier, kijken uit naar mooie verhalen, onbegrensd genieten daar!
  9. Frits:
    24 april 2022
    Audrey, succes, veel (fiets) plezier en bovenal blijf gezond!