De laatste dagen

4 september 2022 - Vlaardingen, Nederland

'sMorgens wordt ik wakker van het zonnetje wat alweer op mijn tentje schijnt. Het zal weer een mooie dag worden. Wat heb ik de afgelopen 2,5 week een mazzel gehad met het weer. Het kon niet beter! Je hoeft niet naar spanje te gaan voor de zon....misschien wel voor het meer spectaculaire landschap...maar ieder land heeft wel wat.

Wanneer ik met mijn ontbijt bezig ben, komt een mede-kampeerdster een praatje maken. Het praatje wordt een heel gesprek en het is dan ook half 12 eerdat ik vertrek. Ach, ik hoef vandaag maar 100km..... Maar als het goed is heb ik veelal vóór de wind. Ik hoef ook geen boodschappen meer te doen vandaag want ik had gisteren veel te veel gehaald, dus dat scheeld een hoop tijd. Tja, dat boodschappen doen is geen hobby van mij. Dan moet je op zoek naar een super. Meestal doe ik dat in een dorp want dat is makkelijker zoeken dan in de stad. Ook veiliger om je fiets achter te laten. En dan zo'n winkel ingaan. Vantevoren bedenk ik al wat ik wil kopen dus ik loop snel de winkel door. Pak wat ik wil en wegwezen. Maarja, wanneer de super erg veel keuze heeft in bijv. yoghurtjes, duurt het allemaal weer langer. En al met al ben je dan toch wat tijd kwijt in zo'n supermarkt.

Vandaag fiets ik naar Den Treek. Ja, ik ga alle NTKC terreinen af. Gewoon omdat het relaxed kamperen is. Met het windje schuin achter me, vlieg ik over de paden. Het is vrij bekend terrein. Ik ben wel vaker van Lochem naar Den Treek gefietst. Toch rij ik weer over paadjes waar ik niet eerder gefietst heb. Ook in deze omgeving zie ik nog veel omgekeerde vlaggen van de boeren. Tja, ook hier is veel boerenland. De maisvelden zien er soms verdroogd uit. Dat was in duitsland ook. En omdat hier zandgrond is, zijn sommige de paden erg stoffig.

Bij een ijsco kar haal ik een ijsje en bedenk dat dit mijn eerste ijsje in deze vakantie is. Van het Gelderse land rij ik de Veluwe in. Mijn route gaat dwars door de hoge Veluwe en om daar doorheen te fietsen, moet je entree betalen. Bij het maken van mijn route trap ik er steeds weer in. Dus een stukje omrijden maar weer. Langs de waterlinie fiets ik ri. Leusden en bereik ik het kampeerterrein. Ook hier staan slechts enkele tenten. En dat met dat mooie weer!

Op het moment dat ik aan kwam, reden nog 2 solo fietsers het terrein op. Voor hun was het een weekend uitje...wat ik ook vaak doe.

Omdat er voor zaterdag regen en onweer wordt voorspeld, besluit ik op vrijjdag ochtend het laatste stuk naar huis te fietsen. De laatste 100 km van deze tour. Ik fiets boven Utrecht langs en passeer Bilthoven en Breukelen. Ook vandaag is er veel zon. Bij vliegbasis Soesterberg rij ik over de verlaten landingsbaan. Er is werkelijk niemand. Dan bereik ik het groene Hart. Voor hoelang zal dit nog groen zijn? Er wordt verschikkelijk veel gebouwd. In Waddinxveen pak ik een terrasje. En dan is het nog zo'n 35 km naar huis.

Mijn reisje Nederland Duitsland zit er weer op. Na een slechte start is het toch nog goed gekomen. Mijn route had ik daardoor iets in moeten korten maar hé...wat zal ik daardoor gemist hebben? Duitsland is een fijn en makkelijk fietsland. Er zijn vele mooie routes en onderweg zijn er volop faciliteiten. Het zuiden van Duitsland vond ik mooier dan het noorden omdat het heuvelachtiger en bosrijker is. Het land is groot dus er is nog voldoende te ontdekken om nog eens een fietstochtje te maken.

In de 18 dagen dat ik onderweg ben geweest (de blamage uitgesloten) heb ik 1825 km afgelegd. De Lahntal Radweg vond ik de mooiste route. De Weser Radweg viel mij wat tegen. Deze route staat in de top 10 mooiste routes, maar ik vond het wat saai. Waarschijnlijk zal het deel langs de Werra wel mooi zijn. Maar al met al heb ik heerlijk gefietst, mooie plekjes gezien, leuke mensen ontmoet en een fijne fietstocht gemaakt.

Bedankt voor jullie leuke reacties en tot mijn volgende reisje.

1. Marianne:
    4 september 2022
    Het was weer leuk om je vakantie mee te beleven. Wel thuis!
  2. Andries Koertse:
    4 september 2022
    Audrey bedankt voor je mooie verslag.
    Ik kijk nu al uit naar je volgen ritje.
    Groetjes Andries
  3. Tante Leni:
    4 september 2022
    Ja het was weer een mooi verslag en het mooie weer heeft daar natuurlijk ook aan bijgedragen. Heerlijk toch zo'n vakantie.
    Jammer dat er geen verslagen meer komen, zo leuk om te lezen.
  4. Stella:
    4 september 2022
    Hoi Audrey, heel leuk om alles weer te lezen. Dankjewel voor dit leuke reisverslag. Spannend wat je volgende avontuur weer gaat worden 😘
  5. Toos van den Bos:
    4 september 2022
    Welkom thuis Audrey, je hebt weer veel gezien en beleefd, op naar de volgende keer. Kunnen wij ook weer genieten van je foto’s en verhaal.
  6. Heleen:
    4 september 2022
    Hoi Audrey, je hebt weer mooie route gefietst, veel gezien en mooie foto's gemaakt. Vond het een genot om je reisverslagen te lezen. Nu lekker met de beentjes omhoog en lekker in je eigen bed slapen 😉
  7. Frits:
    5 september 2022
    Sterkte met de werkzaamheden weer en tot je volgende reisverhalen!
  8. Mam:
    5 september 2022
    Aha , nog een verhaal, leuk weer, het zit er weer op . Uitkijken naar de volgende tocht of even wachten tot het weer zo”n mooie zomer wordt. Gr en bedankt voor je mooie verhalen.
  9. Maria:
    5 september 2022
    Audrey bedankt voor jouw leuke reisverslag, kijken alweer uit naar je volgende reis avontuur.
  10. Tante Elly Dullemans:
    6 september 2022
    Genoten van je mooie verhalen…..reisde soms stiekem mee. Lekker uitrusten en met goed gevoel terugdenken, liefs en groet
  11. Jeanette Kuypers:
    6 september 2022
    Hey Audrey, ik krijg je verhalen doorgestuurd van jouw tante Maria, mijn schoonzusje. Lees ze met veel plezier en nog meer bewondering! Alvast succes met het uitstippelen van je volgende reis, ik spring graag weer achterop om mee lezen, lieve groet.