Voorbereiden

16 mei 2018 - Vlaardingen, Nederland

Afgelopen 2 weken was het zonnig en warm. Ik ben 5 dagen wezen fietsen richting Limburg en de Ardennen. In de hoge Venne heb ik gekampeerd op een bivakzone. Vervolgens een stuk langs het meer van Gileppe gefietst en toen terug richting Limburg. De uitrusting is in orde en de conditie op peil.

Op het moment ben ik de route aan het voorbereiden. Ik heb het boekje van de Jutlandroute besteld en het boekje langs de kust naar de Noordkaap heb ik in huis. Tijdens het zoeken op internet ontdekte ik dat er een route van het zuidelijkste punt naar het noordelijkste punt van Noorwegen is. Dit lijkt me ook een heel leuke uitdaging. Het deel in noord Norwegen loopt bij deze route door het binnenland...wat mij meer aanspreekt dan de kust. Ik ga nog even zoeken naar een gps bestand van deze route.

Mijn fiets krijgt nog een onderhoudsbeurd. Ik ga de cassette en ketting vervangen. Ook leg ik er een paar nieuwe banden op en kijk ik alles goed na. Tijdens mijn tochtje naar de Ardennen merkte ik dat er een kraak in de trapas zit wanneer ik veel kracht op de pedalen zet. De naaf had ik eerder al vervangen en de  trapas opnieuw vastgezet maar dit heeft blijkbaar niet geholpen. Wat ik nog kan proberen is de aluminium trapas erin zetten. Hopelijk is het probleem dan opgelost.

Als alles goed gaat, vertrek ik in de eerste week van juni. De route zal ongeveer 5000 kilometer zijn. Ik denk dat ik daar ruim 2 maanden over zal doen.

1. Micheil vd Hoeven:
    22 mei 2018
    Zooo
  2. Fleur Van der Hoeven:
    22 mei 2018
    Leuk!!!! Wij gaan je volgen! Zet hem op.
  3. Heleen:
    31 mei 2018